Πρακτικό Εργαστήριο Ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού

Μάθε πως οι πετυχημένες επιχειρήσεις σχεδιάζουν και δημιουργούν προϊόντα και υπηρεσίες με βάση τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών. Εφάρμοσε σε 1 ώρα όλα τα βήματα του Ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού, χρησιμοποιώντας τα βασικά βήματα του ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού (design thinking).

Στο παρελθόν ο σχεδιασμός προιόντων και υπηρεσιών εστίαζε κυρίως στην ελκυστικότητα μέσω αισθητικής και ενισχύωντας το Brand μέσω έξυπνης προβολής και διαφήμισης. Παράλληλα ως διαδικασία στηριζότανε σε περιορισμένα δεδομένα για τον "πραγματικό χρηστή". Σήμερα οι εταιρείες να ζητούν απο τους σχεδιαστές προϊόντων, πρακτικές ιδέες πλέον του αισθητικού σχεδιασμού εστιάζοντας σε μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, που αποκαλύπτει τον πραγματικό χρήστη.

Ο Tim Brown CEO της ΙDEO, κoρυφαίος υποστηρικτής του Design Thinking αναφέρει:

" Το Design Thinking είναι μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση στην Καινοτομία, η οποία προέρχεται από την φαρέτρα των εργαλείων των σχεδιαστών, με σκοπό να ενσωματώσει τις ανάγκες των ανθρώπων, τις προοπτικές της τεχνολογίας και τις προυποθέσεις της επιχειρηματικής επιτυχίας" Tim Brown, CEO of IDEO

Η μέθοδος Ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού (Design thinking) έχει βασικό στοιχείο την ενσυναίσθηση και τον πειραματισμό για την δημιουργία καινοτόμων λύσεων σε κάθε πρόβλημα που εφαρμόζεται. Χρησιμοποιώντας την μέθοδο ο σχεδιασμός γίνεται βάση της πρόβλεψης των πραγματικών αναγκών του χρήστη αντί της παραδοσιακής προσέγγισης της χρήσης ιστορικών δεδομένων ή υποθέσεων που δεν στηρίζονται σε δεδομένα

Σήμερα εφαρμόζεται απο κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο όπως ενδεικτικά η IBM, Marriott, Fidelity, SAP, Philips, Lego και άλλες, με στόχο την συνεχή καινοτομία. Η αιτία είναι ότι η μέθοδος επιτρέπει την εξερεύνηση και αναγνώριση όλων των διαστάσεων της παρούσας κατάστασης με επίκεντρο τον χρήστη οδηγώντας σε προϊόντα και υπηρεσίες που αντιπροσωπεύουν απόλυτα τις ανάγκες του.

Περισσότερα: https://hbr.org/2008/06/design-thinking